MATULA: Miért csináltál saját kiadót?
KID 606: Ez a legpunkabb az egészben, azt hiszem, hogy mindet magad csinálsz, mert akkor az tényleg maximálisan a tiéd. Lehetnél Mariah Carey is, akinek csak annyi a dolga, hogy énekel, minden más feladatot elvégez neki az apparátus, de így a produktumnak õ csak töredék része. Én csak úgy tudok vállalni valamit, ha abban 100%-ig benne vagyok én is.
MATULA: Mi a kiadó filozófiája?
KID 606: Olyasmiket adunk ki, amit más nem merne.
MATULA: Mi vagy te a Tigerbeatnél, CEO?
KID 606: Én vagyok a tulajdonos. A kiadót vinni nem olyan nagy móka, új elõadókat felfedezni, velük dolgozni, lemezeket kiadni, az igen.
MATULA: Hogy látod a kiadó jövõjét?
KID 606: Soha nem számítottam semmire, és most sem akarom senkire ráerõszakolni ezeket a zenéket. Minden sokkal jobban alakult, mint vártam, úgyhogy most már nem is nagyon érdekel, mi lesz. Építhetném a kapcsolataimat, megpróbálhatnék sztárokkal dolgozni, vagy olyan zenét kiadni, ami tömegigényt elégít ki - sok olyasmit tehetnék, ami befuttathatná a kiadót, de nekem ez nem célom. Az a lényeg, hogy minél jobb zenéket adjak ki, hogy független maradjak, és az, hogy a kiadó mûvészi, és ne üzleti alapon mûködjön. Szóval, én dolgoznék akár Madonnával is, ha ez egybevágna a céljaimmal.
MATULA: Van olyan, akivel nagyon szeretnél együtt dolgozni?
KID 606: Nelly Furtado, õ félelmetesen jó.
MATULA: Kommerciálisan mi volt eddig a legnagyobb dobásod?
KID 606: A Depeche Mode remix, azt hiszem.
MATULA: Milyen remix felkérésre mondtál nemet?
KID 606: Olyanokra, ahol tudtam, hogy az a lényeg, hogy rajtam keresztül próbáljanak undergroundos hitelt szerezni az elõadónak. De nem szempont, hogy valami populáris-e; nem fogok nem szeretni valamit csak azért, mert játssza az MTV.
MATULA: Mi volt eddig a legfurcsább reakció a zenédre?
KID 606: Néhány hónapja játszottam Írországban, ahol egy fickó felugrott a színpadra,
meztelenre vetkõzött és úgy rohangált fel-alá. Hát, az nagy volt. Általában visítani, meg kurjongatni szoktak. Vannak még az õrült rajongók.. Van egy srác például, aki az elmúlt egy év során minden héten küldött egy demót.
MATULA: Hol van a legnagyobb rajongótáborod?
KID 606: Szerintem táborról nem beszélhetünk, inkább kis sejtek vannak, szétszórva a világ minden táján. Legnagyobb számban Amerikában vannak rajongóim, de az eleve olyan, mintha 52 külön ország lenne. Európában, különösen Angliában annyi jó saját zene van, hogy mindig elcsodálkozom, ha valahova elhívnak, hogy egyáltalán ismernek.
MATULA: Talán azért is, mert a jungle és a gabba európai zenék?
KID 606: Igen, de az az érdekes, hogy Amerikában fõleg a junglisták, a gabberek meg a
technósok szeretnek, rajtuk kívül mások nem igazán. Európában viszont a rajongóim sokkal nyitottabbak, õk inkább egyszerûen csak zenerajongók, akik Leonard Cohentõl DJ/Rupture-ig mindent meghallgatnak, amit érdekesnek találnak.
MATULA: Megkerülhetetlen téma az internetes zeneletöltés. Egy olyan kis kiadót, mint a Tigerbeat6 ez érzékenyen érinthet, nem?
KID 606: Ez megint olyasmi, amivel nem foglalkozom. Összetett kérdés ez, de alapvetõen én mégiscsak azt gondolom, hogy jót tesz a kiadónak, mert eljut a zenéje olyan helyekre is, ahol a lemezeinket nem tudnák megvenni, vagy mert nem kaphatók, vagy mert túlságosan drágák. Õszintén, ilyenkor nem a profitveszteség lebeg a szemem elõtt, hanem hogy megismerik a zenémet és elhívnak olyan helyekre is, amit nem is gondoltam volna, mint Lettország vagy Magyarország.
MATULA: De nyilván letöltik a Tigerbeat6 kiadványait Németországban is, ahol pedig
megvehetnék õket.
KID 606: Ezért mondtam, hogy ez egy bonyolult kérdés. Itt jön be a dolog morális vetülete. Alapvetõen az a véleményem, hogy csupán a zenék terjesztési módja változott meg, és mindig lesznek olyanok, akik megveszik a lemezeket. Nem is az a legrosszabb, ha letöltik a zenéidet, hanem az, ha nem mennek el a koncertedre, mert akkor az egésznek az értelme veszik el.
[index: a mainstream | IDM | mufajok | Tigerbeat6 |
a punk | zeneletöltés ]