1995-2006, 11. évf. #020 

olvasói levelek
'Én az undergroundról beszélek'

Matula Magazin - Az ember egy rossz szót szól a dídzsékről, oszt mindjárt a nyakának ugrik több tucat okostojás. Hogy a rohadt életbe már, nőjünk túl a nyolcvanas éveken, meg lássunk messzebb a Judas Priest-kazettáinknál. Ezúttal külön hangsúlyozzuk, hogy a hozzánk beérkező leveleket szó szerint közöljük, a helyesírási hibák javítgatásával nem vacakolunk, úgyhogy most mindenki levonhatja a helyes következtetést: két Technics = rövid ész.

Kedves Matula!

Elsõsorban az alulírott nevével fémjelzett cikk , de a legutóbbi szám több cikkének színvonala is alátámasztani látszik azt a napokban felröppent hírt, miszerint B. Orsolya beszopta magát a szerkesztõségbe.

Az olvasótábor szûkülõ csoportjának nevében is remélem, hogy a Matula magazin szerkesztõsége elhatárolódik a karriervezetési stratégia ezen formájától, s íly módon cáfolni tudja a hírt. Továbbá aggodalomra adnak okot, azok az ugyancsak frissen napvilágot látott feltételezések, melyek szerint a Matula magazin, a híreket nemhogy cáfolni, hanem egyenesen a szóban forgó eszmét zászlajára tûzve népszerûsíteni, ill. minnél szélesebb körben terjeszteni is készül.

A hír hallatán, elõször ezek a gondolatok jutottak eszembe, de rájöttem, hogy micsoda egy faszság ez, így inkább GRATULÁLOK!!!!, és további kellemes pontgyûjtést kívánok. Amúgy meg van köztetek olyan, aki nem adná a Matulát csak egy visszafogottabb kis szopásért is?

Faszna Kaláírni
Ja és az anyagom, amit küldtem nem jelent meg pedig vicces volt. Pargyiõ.

Kedves Kaláírni!

Hát igen. Mi csak szopatunk naphosszat, a jobbnál jobb cikkek meg gyûlnek halomba.
Na: arc, száj vagy cici?

Üdv,
Matula

*Ha szabad enyhe csúsztatást:*
*"Bede Márton zenei ízlésének lenni, az nem tudomány, egy neki nem tetszõ irányzat fikázására minden hülye képes egy kis gyakorlással, és az ilyesmivel foglalkozó bohócokat nem szabad egy lapon említeni az igazi kritikusokkal."
Ennél jobbat is olvastam már tõled.
Ha ezt sok szubjektív búgócsiga-ars-poetika végbélrezgést nem egy önfényezõ magazinban, hanem mondjuk egy nyilvános fórumban hányod elõ, úgy elküldenek a faszba, hogy magad alá ikrázol, csiperke. Remélem ezzel tisztában vagy.
(Különféle ellenvéleményeket most hanyagolnám, mert értelme nincs, ez meg legalább olyan jól esett, mint neked kifosni a hülyeségedet.) Minden jót!
UI: Igen, szeretem az elektronikus zenét. Nem, nem csak azt.

Kedves!

Még mit szeretsz? Ha direkt nem vagy hajlandó érvelni, meg nem is árulsz el többet magadról, úgy nagyon nehéz megkezdeni a disputát. Kár. Ahogy Fenék Tibi mondaná: :-(((((((((((((((((

Üdv,
Matula

Szevasz!
Nem elég, hogy trágár módon tudsz fogalmazni de mégcsak szégyenérzetet sem érzel amiatt, hogy fogalmad sincs róla miért is vannak a Dj-k!!!!!!!!!

Tudd meg általában azért, hogy ne csak azt a szemetet ismerje a nép ami egésznap folyik a rádióból és a tvbõl hanem próbáljuk formázni az emberek izlését, megismertetjük velük az új feltörekvõ eggyütteseket és nem utolsó sorban megpróbáljuk elérni azt hogy kikapcsolódjanak, bulizzanak és elfelejtsék a hétköznapi stresszt és az ilyen tuskó tipikus balkáni szarrágókat mint te!!!!!!!

De igazad van "Üssük le a DJ-t!!!!!!"

UI.:Szánalmas életed lehet ha ilyen marhaságokat tudsz irni!!!!

Takács Levente 1 Dj

Kedves Dj Levente!

Most nem azért, hogy végképp elkeserítsünk, de az új, feltörekvõ együttesek megismertetésének feladata az újságíróké, a hétköznapi stressz feledtetése meg a piáé és a drogoké. Az oké, hogy itt látsz egy piaci rést, és szeretnél befurakodni, mert látod a hatalmas keresletet. Mi mégis azt javasoljuk, bízd ezeket a munkákat szakemberre, egyfelõl miránk, másrészt jó barátodra, a dílerre.

Üdv,
Matula

"Magyarországon hihetetlen hagyománya van a világ könnyûzenéjének totális félreértésének, gondoljunk csak olyan együttesek felfoghatatlan mértékû itthoni népszerûségére, mint a jobb helyeken maximum egy lábjegyzetet érdemlõ Depeche Mode vagy Red Hot Chilli Peppers. Így talán kevésbé meglepõ, ám ennek ellenére megbocsájthatatlan dídzsé fiaink borzasztó fogalmatlansága."

Ha ezt komolyan mondtad kedves Márton, akkor szerintem komolyan át kellene gondolod, van-e valami fogalmad a 20. század zenei kultúrájáról. Nem is próbálom elmagyarázni hány zenekar és elõadó érzi fontos szereplõnek mondjuk a DM-et a modern zenei életben. Én nem vagyok se dramenbézer, se depeses, de ekkora baromságot még nem olvastam magát "zeneileg tájékozott"-nak tartó embertõl. Szerintem bárki, akinek némi köze van a zenéhez, csak röhögni tud ezen. Próbáld meg letagadni, lehet, hogy még nem késõ, mindenestre sok embernek szerztél kellemes perceket együgyû csõlátásoddal és elképesztõen irreleváns megállapításaiddal. Egy élmény volt, köszi! :)

Lóránt

Kedves Lóránt!

Érezd magad kitüntetve, leveledet ugyanis különleges figyelemben részesítjük. Meggyõzõdésünk ugyanis, hogy minden médiumnak kötelessége világosan közölni, hogy mi a véleménye a Depeche Mode együttesrõl. Fontosabb ez, kedves Lóránt, mint a politikai pártállás. Tehát:

A Depeche Mode közepesen érdekes popzenekarnak indult, sajnos pechükre az elsõ jó számuk, a Just Can´t Get Enough után kilépett a legtehetségesebb tagjuk, Vince Clarke. Innentõl kezdve hosszú és a hallgatók számára fájdalmas útkeresésbe kezdtek, míg végül kiadták legjobb lemezüket, a Violatort. Ez sem valami nagy mû, de legalább van rajta néhány értékes szám, elsõsorban a tényleg kiváló Personal Jesus. Az azóta eltelt 14 évben egyre lejjebb és lejjebb csúsztak, az énekesük pedig végképp közröhej tárgyává vált, amikor még egy öngyilkosságot sem tudott sikerrel kivitelezni. Csak a nyolcvanas évekbõl tudnánk száz jobb és fontosabb együttest mondani náluk, de nem akarunk téged teljesen összezavarni.

Üdv,
Matula

Kedves szerkesztõ, Kedves Bede Márton!

Olvastam a Matula Magazinban megjelent cikketeket, amelyet elfogultnak, provokatívnak és undorítónak találok! Nem értem, hogy egy ennyire "népszerû" magazinban hogy jelenhetett meg ez a trágár, akármilyen elektronikus zenei stílust kedvelõ embert megszégyenítõ és õszintén elszomorító írás.

Mivel a cikk tartalma minden olyan ember ellen irányul, aki "dídzsé" (lemezlovas - szórakozóhelyen, baráti társaságban, rádióban vagy esetleg interneten keverget össze zenéket más emberek szórakoztatására), én is sértve érzem magam, mivel rádiós mûsorvezetõként dolgozok egy vidéki rádiónál, és véletlenül egy elektronikus zenékkel foglalkozó mûsornak vagyok a szerkesztõje.

Úgy látom, sok mindennel nem vagytok tisztában, túlságosan általánosítotok, és mindenkit lefikáztok, aki egy bulin nem a "hagyományos" hangszerelésû zenéket játssza. Errõl csak annyit, hogy a világ fejlõdik, a számítástechnika lehetõvé tette, hogy a szerényebb anyagi háttérrel rendelkezõ fiatalok is lehetõséget kapjanak a bemutatkozásra, ne kelljen együttesekbe tömörülni, és a szükséges technikai és zenei eszközöket komoly összegért megvásárolni. Nem kifejezetten a techno-t vagy house-t készítõ "zenészekre" gondoltam, hanem olyanokra, akik elektronikus úton szerkesztik össze a zenét, hangmintákból, lehetõség szerint saját hagyományos hangszereik rögzített hangjait belevéve, vagy akár olyan effekteket, hangzásokat, ütemeket beletéve, amelyeket más módon nem lehetne. Például készült már elektronikus úton magyar népzene is, breakbeat vagy drum'n'bass alappal. Hiszen a zene is fejlõdik, és a zenész felhasználja az adott kor legfejlettebb technikáját az alkotások elkészítéséhez, és esetleg ez oda vezet, hogy sok pop, rock, folk együttes elektronikus úton állítja majd elõ zenéit. Ha a számítástechnikát az élet többi területén elfogadtuk, sõt már szinte követeljük és nélkülözzük, akkor feltétlenül bele kell törõdnünk, hogy betör a zene világába is.

A zenei kultúrát két nagy csoportba lehetne sorolni: slágerzene és underground zene. A slágerzenéhez tartozik mindaz, ami eladható, amire vevõ a nagyközönség, ami szól a médiákban, amibõl koncerteket és parádékat lehet csinálni. A sláger az, amit sok ember ismer (és szeret) és fizet érte. Az underground pedig olyasmi, ahol nem a pénz a legfontosabb, hanem a ZENE szeretete. Az underground kultúrából fejlõdtek ki a ma népszerû stílusok alapjai. De az undergroundhoz sorolnám például a komolyzenét, a népzenét (nem a lakodalmas dalokra gondolok, és nem is a mulatós cigányzenére), az acid jazz-t, az ambient-et, vagy az easy listening-et. Ezek tényleg a zene szeretetérõl szólnak, és akik nem elég intelligensek a megértésükhöz, azok hallgatják például a pop slágereket, amik ömlenek mindenhonnan. Gondolom ismeritek a Cafe Del Mar sorozatot, amelyen lévõ zenék majdnem egészét elektronikus úton szintetizálták, és lemezlovasok játsszák bizonyos helyeken.

Egy másik komoly ellentmondás, amit a cikk és a Matula Magazin Top20-as listájának szövege között véltem felfedezni: A listánál azt írjátok, hogy ugyan Tigrics kimaradt a Top20-ból, de "az úttörõ munkáért különdíj jár". Könyörgöm, Tigrics elektronikus zenét készít! Ezek szerint õt is, és koncertközönségét is fikázzátok, másik szavatokban pedig kitüntetitek? Ehhez kapcsolódik, hogy tavaly szeptemberben volt egy igen komoly megmozdulás kis hazánkban, az Ultrahang Fesztivál. Az elektronikus zene "számkivetettjei" léptek fel, dj-k és live act-ek (élõben elkészített produkció) közremûködésével, fõleg ambient és kísérleti elektronikus zenékkel. Gondolom, számotokra ez nem jelent semmit.

Palotai Zsoltról (DJ Palotai) annyit, hogy igen széles palettán mozog zeneileg, egy fellépésén feltesz például drum'n'bass és jungle zenéket, de közé csempészik mondjuk etno muzsikát, rock-ot vagy rock'n'roll-t, a buli végére pedig feltesz például valami komolyzenét. Én is voltam már jópárszor Palotait, és nem hiszem, hogy annyira ismernétek, hogy jogotok lenne ilyen lefikázó módon beszélnetek róla! Biztosan nem tudjátok, de a Tilos Rádióban van Jövõzene címmel mûsora, ahol gyakran jazz-es zenékkel kezd, és több stíluson keresztül kalauzolja hallgatóit fõleg a tört ritmusú zenék birodalmában.

"dubplate-kultúrának szokás nevezni, és még az elõzõ pontnál is hányingerkeltõbb - belépõjegyet lehet szedni azoktól a fogalmatlan seggfejektõl, akik vevõk az ilyesmire" - Amíg ezt az állítást a slágerzenékre mondjátok, nem szólok egy szót sem, viszont az underground kultúrában ez nem így mûködik. Szerintetek fogalmatlan seggfej az, aki elmegy mondjuk egy Ultrahang Fesztivál féle megmozdulásra? Vagy egy népzenei vagy komolyzenei rendezvényre? Mivel ott sem saját alkotásaikat adják elõ a fellépõk, és belépõjegyet szednek érte! Akkor egy rock koncertet hová sorolnátok?

"a Magyarországon Hungarian Depeche Mode Fan Club méretû idiotizmusra duzzadt drum'n'bass - már kizárólag a dubplate-kultúrának köszönhetõen létezik, és kizárólag a dubplate-kultúráért él" - A DM Fan Club-tól és a hasonló dolgoktól én is rosszul vagyok, és majmolásnak tartom. A d'n'b zene fejlõdésében tényleg igen sokat segítettek a dubplate-ek, de ne állítsátok már, hogy ez a mûfaj (vagy akár másik) a dubplate-kultúráért él! Gondolok itt a Good Looking (Looking Good, Cookin') records kiadványaira. Ezek a lemezek szinte új hangzásvilágot, új stílust hoztak be a köztudatba. "Képet festeni igazi varázslat, akárcsak zongorázni meg hidat tervezni " - És például live act-ezni? Élõben összerakni a zenét samplerek, keverõpult, equalizer, effektgépek vagy esetleg laptop segítségével? Szerintem egy live act is ugyanannyit ér zeneileg, mint egy rock koncert (lásd Neo).

"Amióta viszont az információ korlátlan, és a könnyûzenei kultúra leghatékonyabb terjesztéséhez (a dídzsézéshez, mi máshoz), a tökéletes botfül is elég, azóta tényleg megbocsáthatatlanul cikik vagyunk" - Az információ szabad áramlásának kihasználásával lett híres sok együttes vagy elõadómûvész, vagy például ezáltal ismerhetünk meg olyan lemezlovasokat is, akik nem csak ugyanazt a tíz lemezt játszák, hanem egy-két meglepetés zenét is bevállalnak egy szetbe, ami nem feltétlenül slágerzenékbõl áll, és például egy szám sincs benne a Ramones-tól vagy a Rolling Stones-tól, mégis kellemes, és a hallgatója jól érzi magát tõle.

"De ha valaki választhat ezerbillió lemez közül, akkor ki az isten kötheti meg a kezét?" - Felteszem ugyanezt a kérdést, ugyanezzel a tartalommal, csak másképp: Ha egy együttes (vagy például egy nem elektronikus zenéket játszó dj) ezermillió hang és hangzás közül választhat, akkor miért mindig ugyanazt játssza? Miért játszik pl. a Hungária csak rock'n'roll-t, miért nem tesz bele egy fellépésébe népzenei vagy breakbeat elemeket? Megválaszolom: egy lemezlovas vagy egy együttes egy fellépésen nagyjából ugyanazt szeretné nyújtani. Ha a szórakozóhely tulajdonosa, aki kifizeti, megszabja, hogy kisapám, te most csak punk-ot játszhatsz, akkor bizony elég nehéz belecsempészni mást is. És általában megszabják egy dj-nek, hogy mit játsszon, mi illik a helyhez. De ezt ugyanúgy megszabják egy együttesnek is (mondjuk lassú zenét ne, mert arra nem lesz tombolás, és nem fogy majd annyira a pálinka). Magyarországon még nincs teljesen szabad akarata egy fellépõnek. Azt kell játszania, amiért fizetik, ha kell, akkor esetleg egy elõre megadott sorrendben.

"Magyarországon hihetetlen hagyománya van a világ könnyûzenéjének totális félreértésének, gondoljunk csak olyan együttesek felfoghatatlan mértékû itthoni népszerûségére, mint a jobb helyeken maximum egy lábjegyzetet érdemlõ Depeche Mode vagy Red Hot Chilli Peppers. Így talán kevésbé meglepõ, ám ennek ellenére megbocsájthatatlan dídzsé fiaink borzasztó fogalmatlansága." - Ha már a fogalmatlanságnál tartunk, a cikk írójának sem volt fogalma arról, amit leírt, az underground kultúra pont a változatosságról, a fejlõdésrõl és a kísérletezésrõl szól. Itt nem röpködnek milliárdok, nem lesz valakibõl milliomos, ha underground dj, sõt, ha eléggé belemélyül az illetõ a zenébe, képes arra költeni az egész vagyonát.

"Ami gyakorlatilag minden magyar dídzsében közös, és ami alapjaiban mond ellent a dídzsézés lényegének, az a totálisan beszûkült stílusfasizmus. Van, amelyik drum'n'basst játszik, van, amelyik minimál technót, van amelyik nu-progressive electro-garage-goát - de csak és kizárólag azt." - Javaslom, hogy hallgass több Palotait, garantálom, hogy megváltozik a véleményed! Apropó, stílusfasizmus. Amit te mûvelsz, az micsoda? Alapból elítélsz minden elektronikus fellépõt.

"Ott van ugye az az ezerbillió lemez, amelyik közül bármikor bármelyiket felrakhatnák, de õk mégis úgy döntenek, hogy elég lesz csak mindig ugyanabból a szeletbõl tíz lemezt cserélgetni. Fogalmam sincs, hogy ez szakmai igénytelenség, vagy éjsötét butaság." - A sötétség inkább a cikk írójából árad, ugyanis eléggé furcsa lenne egy deep house party-n vagy egy rokc'n'roll bulin feltenni egy punk zenét, kizárólag a változatosság és a közönség szórakoztatása miatt. Aki elmegy egy rendezvényre, az kb tudja, mit fog kapni, azért megy el. Pontosan akkor igénytelenedne el az egész, ha egy techno bulin feltennének pár rock zenét is. Vagy fordítva. Persze a slágerzenék világában bármit meg lehet tenni, én az undergroundról beszélek, ahonnan a punk is származik.

"Még az értelmesebbje is arra képes csak, hogy pénteken népdalt, szombaton meg magyar nótát játsszon, az istenért sem összekeverve a kettõt." - Ezen állítás totális megcáfolása az a rengeteg almûfaj, stílus, mutáció, amely az elektronikus zenén belül van. Létezik már drum'n'bass alapú népzene is, amilyeneket pl Virgács, Marcel, vagy Zagar csinál. Az értelmesebbjérõl meg csak annyit, hogy nézz szét egy Tankcsapda koncerten és egy Palotai bulin. Az egyiken sok agresszív részeg állatot találsz, a másikon pedig békés, szórakozó embereket. Persze, rögtön mondanád erre, hogy kihagytam azt, hogy ott vannak a drogosok. Errõl meg csak annyit, hogy nézz szét egy kicsit a "hagyományos" hangszerelésben játszó fellépõk (és közönsége) között is - ugye Elvis is autóbalesetben halt meg...

"Csoda-e, hogy ezután a sok kedves vendégbõl lusta és buta disznó válik, akinek igénye sincs arra, hogy a megszokott két ütemen kívül valaha is bármi mást hallgasson?" - Szerintem egy Palotai buli közönsége között nagyobb arányban vannak orvosok, mérnökök, jogászok, közgazdászok, tanárok, stb, vagyis az értelmesebbje. Egy rock koncerten elég gyakran van balhé, verekedés vagy ilyesmi, ellenben egy underground party egész más. Egy rockzenésznek nem unalmas mindig ugyanazt a pár ütemet játszania? Akkor hogy is van ez?

"Azok meg, akik a fantasztikus keverési technikájukra, a csak általuk elérhetõ lemezekre vagy valami még nagyobb csodára, mint például a mixük mondanivalója hivatkoznak, pusztuljanak már el. Lehetõleg mindenkivel együtt, akik képesek a mutatványaikért pénzt is fizetni. Ja, és helló seggfejek! MÁSOK lemezeit játsszátok." - Ebbõl leszûrve pusztuljon mindenki, aki meghallgat egy komolyzenei koncertet? Vagy egy olyan rock zenekar elõadását, akik feldolgozásokat játszanak? Vagy azok, akik egy punk bulin bakelitrõl vagy cd-rõl játszanak? És ha egy rock'n'roll banda új hangszerelésben feldolgoz mondjuk egy népdalt? Õk is pusztuljanak, mert nem a saját alkozásaikkal keresik a pénzüket?

Kedves cikkíró és szerkesztõ! Ebben a cikkben igen sok ellentmondás rejtõzik, csak az elfogult sárba taposást olvasom ki a soraitokból, meghazuttoljátok saját magatokat, hogyan is kerülhetett eme írás olyan sok ember szeme elé? Szégyeljétek magatokat, és ha korrektek vagytok, akkor bocsánatot kértek az olvasóktól, és írtok egy cikket az elektronikus underground zenékrõl is (nem a slágerekrõl!). Legalább megismernétek, hogy mirõl is szól ez a kultúra! Amit meg nem ismertek, arról nem kellene ekkora baromságokat írkálni ilyen leírhatatlan trágár undorító módon, megsértve olyan embereket, akik igen sokat tettek az elektronikus zenéért és az underground kultúráért!

Bízok benne, hogy kijavítjátok a hibát, és elnézést kértek a weboldalon a sértettektõl, és esetleg készítetek egy cikket, bizonyítva a tévedéseiteket! Továbbá szeretném, ha e-mailben válaszolnátok nekem, és választ adnátok az általam feltett kérdésekre, mert komolyan érdekel, hogy miként vélekedtek a zenékrõl!

Tisztelettel:
Pál Gyula
egy köcsög médiagenya a seggfej underground dídzsék közül

Kedves Gyula!

Tisztában vagyunk azzal, hogy nyilván fiatal vagy, meg eleve olyasmirõl írsz, amirõl fogalmad nincs, ugyanakkor mind a te, mind környezeted épülése érdekében fel kell hívnunk a figyelmed arra, hogy - hát, hogy is mondjuk - meglehetõsen buta vagy. Ez nyilván követelmény az "undergound dídzsék" (tényleg, ez azt jelenti, alá kell írnotok egy papírt arról, hogy tilos sikeresnek lenni?) között.

Leveledet végigolvasni embert próbáló feladat, mi mégis megtettük. Sajnos nem voltunk képesek "gondolataidat" összefüggõen megválaszolni, ezért csak néhány mondatban reagálnánk.

1. Te nem véletlenül egy vidéki rádió elektronikus zenékkel foglalkozó mûsorának vagy a szerkesztõje.
2. A számítástechnika nem tette lehetõvé, hogy a csóró fiatalok is zenélhessenek. Ezt a szoftvereket illegálisan terjesztõ kereskedõk teszik lehetõvé, csókoljuk a kezüket innét is.
3. Igen, tényleg készült már magyar népzene breakbeat alapokra. Azt azért ne felejtsd el, hogy az Anima Sound System munkássága nagyobb csapás Szombathelynek, mint az összes doppingoló dobóatlétájuk együtt.
4. Felismerésed, mely szerint kétféle zene van, "underground" és "sláger" eredeti és figyelemre méltó meglátás. Na de hova soroljuk a kis példányszámban eladott Kozmix-maxikat?
5. Az acid jazz és az easy listening nem zenei stílusok, hanem emberiség ellenes bûntettek. Nem csoda, hogy elõszeretettel használják ezeket reklámokban.
6. Tigrics jó, viszont nem dídzsé.
7. Az Ultrahang Fesztiválon jellemzõen kitûnõ zenészek és dídzsék lépnek fel.
8. A Good Looking (aminek a nevét sajnos fordítva írtad) meg a többi LTJ Bukem-közeli kiadó már az igazi drumandbass-katonáknak is ciki, le vagy maradva egy évtizeddel.
9. Szerinted az erõsíti a live actek melletti érveidet, hogy a Neóval példálózol?
10. A Hungária azért játszik csak rockandollt, mert Fenyõ Miki amellett, hogy kiváló üzletember, az egyik legnagyobb zseni, aki ebben az országban popzenéhez nyúlt.
11. Könyörgünk, ne kelljen több Palotait hallgatnunk. Ezért fizetni is hajlandóak vagyunk.
12. Azért játssz el a gondolattal, hogy milyen jó lenne deep house partin punkzenét játszani.
13. Most akkor a Tankcsapda drogozik, vagy a Palotai, illetve mi a bajod ezzel?
14. Köszönjük szociológiai alapmûvedet a Palotai-bulik közönségének diplomáiról. Ha egyszer arra vetõdnénk: melyiktõl lehet ekit venni? A mérnöktõl? Csak mert a jogászokban meg a közgazdászokban nem nagyon bízunk.
15. A zenékrõl tényleg elég komolyan vélekedünk.

Üdv,
Matula

Kedves Szerkesztõség, és Bede Márton.

Én kapásból 4 stílust veszek elõ az emberek szórakoztatására, akár egy buli fellépésénél, vagy akár egy rádiós kevergetésnél, és nem azt a "betokosodott egy stílust" kevergetem. Megmondom õszintén a Pál Gyula reagálását még elég sok mindennel kiegészíteném, de egy könyvet is írhatnék, szerintem te kedves Bede Márton valahol a '80-as évek pop, és a mai rohamos elektronikus tánczene közötti idõsávon hánykódsz, és nem tudod elfogadni azt, hogy igen is az underground/elektronikus tánczene igenis terjed és terjed. Szerintem Neked fogalmad nincs mirõl szól a történet.

Kedves!

Ez a Gyula valami haverod neked, hogy te olvastad a levelét? Ott vagytok nagyon a szeren.
A "rohamos elektronikus tánczene" kurva jó elnevezés, mi egybõl valami T.Raumschmiere féle lüke elektropunkra gondoltunk.

Üdv,
Matula

Kedves Márton!
Számomra érthetetlen dühödnél csak sekélyes gondolkodásod határtalanabb.Irományod SZAR,részigazságokkal tûzdelt puffogás,szüklátókõrûnek lenni és engedni magad a szarban elsüllyedni,belátom ez fájdalmas lehet.Te tényleg vagy annyira szerencsétlen vagy,hogy nem láttál még jó dídzsét,vagy képtelen vagy a korlátoltá mûvelt füleddel hallgatni és esetenként nem csak hallani.A zene lehet jó és rossz,attól függetlenül,hogy azt dídzsé interpetálásában halljuk egy party keretében vagy,hogy azt egy csapat képzett vagy kevésbé képzett zenész zenekar keretein belül adja elõ,mellesleg ha lenne némi lövésed a témáról,már bizonyára észrevetted volna,hogy a jó dídzsék között bizony gyakran jól képzett,a zenéhez értõ emberek vannak.Mélyen felháborítonak tartom,hogy egy igenis sokszínû,izgalmas és változatos szórakoztatási formáról-kitudja milyen ostoba indulatoktól vezérelve-úgy alkotsz véleményt,hogy az úgy ahogy van szar,már megbocsáss,nem nehéz belátni ez ebben a formában baromság!A lényeg pedig egyáltalán nem két szám összepasszintásán van,hanem azon a hangulati íven,amelyet egy jó DJ esetenként több órán át ,a közönség minden rezdülésére reagálva produkálni tud,lehetõvé téve a hosszú órákon át tartó folyamatos zeneélvezetet!Boldogabb,örömökben,élményekben gazdagabb életet kíván
M!!

Kedves M!

Mielõtt elszaladnánk valamit egy zenekar keretein belül elõadni azzal a korlátolttá mûvelt fülünkkel, arra szeretnénk felkérni, hogy ezzel a több órán át tartó hangulati ív hülyeséggel szállj már le rólunk. Mi is bedobtunk a múltkor két ilyen hangulat ívet, meg rátoltunk vagy öt csík további hangulati ívet, és mindenféle dídzsé nélkül is jól éreztük magunkat.

Üdv,
Matula

Udvozletem !

kerem jutassatok el azt a levelet az emlitett cikk irojanak. Sajnos ezidaig nem ismertem ezt az oldalt es ezert kerdem, hogy a targyban emlitett cimmel rendelkezo cikket komolyan gondolta a szerzoje ?!??!?

Egy-ket dolgot azert tisztazzunk... Az, hogy neked nem tetszik a te dolgod, de az hogy ekkora egy tudatlan gyoker vagy es meg raadsul vagdalkozol is vele, az mar eleg kemeny dolog.
Hirtelen felindulasomban rengeteg dolog jutott eszembe temaval kapcsolatban...
Egy cikk megirasa elott, jo lenne legalabb minimalszinten tajekozodni arrol amit irsz... akkor talan tisztaban lennel azzal hogy egyes magyar didzsek nemzetkozileg is elismertek es sajat ismetlem sajat szamaikat jatszak, nemcsak ok, hanem "nagy" tarsaik is. Ha egy csopp eszed lenne akkor elgondolkoznal azon hogy a ket lemez osszehegesztese igenis egy feladat, es az hogy a te rolling stones-hoz szokott egyszeru agyad ugy gondolja hogy egyik szam utan majd jon a masik, akkor gratulalok.

A Didzse feladata nem ez, hanem hogy egy hangulatot biztositson egy zenevel... nem egy szammal hanem egy egesz szettel, hogy elragadjon es egy folyamatos megszakitasmentes allapotba hozzon... Egyebkent kivancsi lennek, hogy mekkorat koppannal, ha a gyerekek altal is percek alatt elsajatithato mixerpult elott kene tevekenykedned... Hidd el annyira nem egyszeru a dolog.

Masreszt ha egy kicsit ujra megerolteted az agyad akkor meg tegyunk hozza annyit, az altalad emlitett ezerbillio lemezt ismerni kell. a barazdas bakeliten tudnod kell hogy mikor kezdodik az a szam amit szeretnel illetve tulajdonkeppen melyik lemezen is van. Szoval kb annnyi, mintha konyvtaras lennel es minden konyvet kivulrol tudnal...

Azonkivul alapvetoen baromsag az hogy egy didzse csak egy fele zenet jatszik... latom jo sok buliban voltal es jo alaposan megalapoztad a velemenyed :)) Szoval miert irsz, arrol amihez az egvilagon semmi kozod ? Miert van az hogy mig ez a sok undorito melegitos fiatal jol akarja erezni magat, ez zavarja a Rolling Stones-re tombolo igazi ferfiakat, akik olyan jol mutatnak az erositoik tetejen, de forditva inkabb csak kozombosseg eszlelheto ? Mi lenne, ha mondjuk a cikk cimet megvaltoztatnad mondjuk: "Egy oskovulet maganvelemenye"-re ? Mi lenne ha egyszer megnezned mirol beszelsz ? kinyitnad a szemed? Remelem ez a level nem marad megvalaszolatlanul. Kivancsi vagyok, hogy ennyi hulyeseg utan meg jobban alaasod magad, vagy kepes vagy logikus emberi reakciora is, bar a cikk stilusabol inkabb a megkereslek es meg a csaladod is kiirtom emberre tippellek :)

Egy lelkes olvaso.

bye
balage

Kedves balage!

Azt tisztázzuk is gyorsan, hogy a magyar dídzsék nemzetközileg egyáltalán nem elismertek, bár ettõl akár még jók is lehetnének.
A mixerpult mögött egész jók vagyunk, bár ebben segít minket egy modern találmány, ami szükségtelenné teszi ezt a lemezbarázda-figyelõ hülyeséget, amit említettél: a cédé.
A mindentudó könyvtáros példája akkor lenne az igazi, ha a dídzsék minden lemezüket el tudnák énekelni, beleértve a kizárólag instrumentálisakat is.
A családod üdvözöljük, nekik sem lehet könnyû.

Üdv,
Matula

T. szerk,

a "Bekapod a pikapod" címü cikkre reagálnék, vagy néhány észrevétel. én egy (most megnevezni nem kívánnám) magyar elektronikus zenei portálnál dolgozom, és nyugodtan állíthatom, h ez a cikk némiképp ferde világképet ad, kissé elfogult! ahogy nézem több fõrumon is beszélgettek errõl, bár lehetne felháborítónak vagy esetleg más szavakkal illetni eme kis irományt, mindenesetre én simán csak PRIMITÍVNEK mondanám a cikk szerzõjét, ha kicsit méllyebben belenézne a dolgokba láthatná h ezek az emberek nem csak ilyen zenéket hallgatnak, a dj-k sem csak egyfajta zenét játszanak, és azért összekeverni sem olyan könnyü azt a 2 lemezt, jah mellesleg lehet h gyakorlással meg lehet tanulni ezt, de gitározni is!

többet asszem nem nagyon érdemes foglalkozni Veletek, meg ezzel a cikkel sem, hiszen az ilyen embereket nem lehet, sõt nem is érdemes meggyõzni, jobb ha minnél távolabb meghúzzák magukat az elektronikus zenei kúltúrától! És tényleg kívánom h soha az életbe ne értsétek meg mi ennek a lényege, mert meg sem érdemelnétek!

üdv,
robur

Kedves robur!

Azt viszonylag gyorsan lenyomoztuk, hogy melyik "elektronikus zenei portálnál" dolgozol, súlyos a mezõny, de ti külön hülyék vagytok. Ne aggódj, tényleg nagyon távol fogjuk meghúzni magunkat.

Üdv,
Matula

bede márton
egyszerûen hihetetlen, milyen baromságokat hordasz itt össze! látogass meg egyszer egy elektronikus zenei fesztivált! tûnõdj el, majd olvasgass a neten szakszövegeket.... majd ha kicsit idõsebb leszel, felnõttél, akkor szólj hozzá a témához...
üdv lw
/

Kedves lw!

Ha te azt tudnád, mennyi elektronikus tánczenei fesztivált látogattunk végig! És hogy mennyi netes szakszöveget olvastunk! A lábunk lekopott a nagy táncolásban, a szemünk meg teljesen elromlott a monitor folyamatos bámulásától. A lelkesedésünk odáig fajult, hogy egyszer egy laptoppal a kezünkben táncoltunk végig egy háromórás Palotai-szettet, mert nem tudtunk betelni a Wire egyik cikkével. Most már tényleg elhiheted, hogy igazunk van.

Üdv,
Matula

Hat szerintem a cikk irojanak kene a szivet kikanalazni egy fagyis kanallal. kicsit jobban is utana nezhetne a dolgoknak mert igy nem csak sajat magat, hanem titeket is leeget tobb ezer ember szemebe. TI tudjatok.
jopar baratomnak, koztuk kiadok vezetoinek es dj-k nek kuldtem el a cikket, kivancsi leszek a reakciojukra.

Kedves!

A több ezres megállapításod jól esett, az viszont nem, hogy felelõtlen viselkedéseddel bemártottál minket a komplett magyar elektronikus tánczenei szcéna elõtt, és így lehetetlenné tetted számunkra, hogy valaha is elektronikus tánczenei rendezvényen lépjünk fel, ne adj isten elektronikus tánczenei lemezt adjunk ki.

Üdv,
Matula










Matula Magazin © Minden jog fenntartva. 1995-2006 | Megjelenik, amikor megjelenik, kábé kéthetente. | Médiaajánlat | Impresszum