1995-2006, 11. évf. #014 


Hírügynökségi jelentések

Matula Press - Kegyetlenkedõ magyar katonák Irakban... Pozitív lesz a buzizás... Megerõsíttte cölibátusát a pápa... Az év végén megállítják a fejlõdést... Évente háromezer trilliárd 'kreatív dollár' megy veszendõbe.

KEGYETLENKEDÕ MAGYAR KATONÁK IRAKBAN

BAGDAD/BUDAPEST (2004. május 10.) - Az amerikai és a brit katonák kegyetlenkedéseit leleplezõ, iraki börtönökben készült felvételek nyilvánosságra kerülése után újabb, ezúttal magyar katonákat megörökítõ fotók bukkantak fel. Az interneten terjedõ fényképeken jól látható, ahogy a magyar szállító zászlóalj tagjai öngyújtó segítségével egymás szellentését gyújtják meg, a mobil toalett helyett a falra vizelnek, arab fejkendõben iraki lakosokat figuráznak ki, egy piacon készült videofelvétel tanúsága szerint pedig magyarul káromkodnak egy árus elõtt, aki természetesen nem ért magyarul, és kedvesen bólogat.

A honvédelmi minisztérium közleménye mélységesen elítélte a katonák tetteit, és szankciókat helyezett kilátásba. A politikai pártok részérõl eddig csupán az MDF reagált a történtekre. "Ilyen magyar katonákat már nem is akarunk hazahívni. Szégyent hoztak Magyarországra, a hazajuttatásukért küzdõ Magyar Demokrata Fórumra. Dögöljenek meg ott, ahol vannak" - mondta el sajtótájékoztatóján Herényi Károly a párt frakcióvezetõje. Tálas Péter biztonságpolitikai szakértõ azonban úgy látja, "ezek a bûnök az amerikai katonák tetteihez pontosan úgy aránylanak, mint a két ország Irakban tartózkodó alakulatainak létszáma." A szakértõ úgy fogalmazott: "mi ´csak´ erre voltunk képesek. Ez most a nemzeti büszkeség szempontjából jó-e vagy rossz, mindenki döntse el maga".

POZITÍV LESZ A BUZIZÁS

BUDAPEST (2004. május 2.) - 2004 május 15-tõl új jelentéstartalmat kap a "buzi" szó, döntött szerkesztõségi ülésén a Matula Magazin. A népszerû weboldal készítõi által kiadott állásfoglalás kijelenti: "Már nem divatos a buzi szót rossz, ciki és vállalhatatlan dolgokra alkalmazni. Az új idõszámítás kezdetétõl a buzit olyan élõlényekre, tárgyakra és fogalmakra engedélyezett csak használni, amelyek jók, menõk és követendõek."

A Matula szerkesztõi kommünikéjükben arra is felhívták a figyelmet, hogy honlapjuk mindig is a buziság élharcosai közé tartozott, hiszen arculatának a kezdetektõl fogva meghatározó eleme volt a pink szín.

MEGERÕSÍTETTE CÖLIBÁTUSÁT A PÁPA

VATIKÁN (2004 május 6.) - A római Szent Péter bazilikában tartott ünnepélyes eskütételen fogadta meg II. János Pál pápa, hogy továbbra sem kíván nemi életet élni. A római katolikus egyház elsõ embere vatikáni források szerint azért döntött hitvallása ismételt megerõsítése mellett, mert aggasztják az európai klérus körében egyre inkább népszerû liberális teológiai irányzatok.

AZ ÉV VÉGÉN MEGÁLLÍTJÁK A FEJLÕDÉST

BRNO (2004. május 9.) - A 2004-es év végén állítják meg az emberi civilizáció fejlõdését a tudósok, döntöttek a világ politikusai az ENSZ brnói csúcsértekezletén. A soha nem látott biztonsági intézkedések mellett megtartott értekezleten hónapos vita végére tettek pontot a szervezetbe tömörülõ országok vezetõi, akik a világ legnagyobb tudományos intézetének hozzájárulásával készült tanulmány alapján hozták meg döntésüket.

Az elfogadott határozat szerint a technikai fejlettség elérte azt a szintet, amivel biztonságosan leélhetõ a következõ háromszáz év, a kutatási szektor költségeit pedig az akut problémák, például az AIDS, az éhezés és a kábítószer-kereskedelem visszaszorítására lehet fordítani. A döntés alapján a fejlõdés egészen 2304-ig szünetel, újabb találmányok és kutatások csak a tilalom lejárta után indulhatnak el ismét. A magán- és állami finanszírozású kutatóintézetek bezárását, és évenkénti felülvizsgálatát egy külön erre a célra felállított szakértõi iroda fogja végezni.

ÉVENTE HÁROMEZER TRILLIÁRD ´KREATÍV DOLLÁR´ MEGY VESZENDÕBE

BUENOS AIRES (2004. május 5.) - Argentin reklámszakemberek számításai szerint évente háromezer trilliárd dollár piaci értékû kreatív energia megy veszendõbe a világon - értesült a Matula Press. Ez az összeg elég lenne arra - állítják a Jesus&Alejandro reklámügynökség munkatársai -, hogy a világ összes közepes és alacsony kategóriájúnak számító FMCG termékét a Coca Cola reklámkampányaihoz mérhetõ színvonalon vezessék be a piacokon.










Matula Magazin © Minden jog fenntartva. 1995-2006 | Megjelenik, amikor megjelenik, kábé kéthetente. | Médiaajánlat | Impresszum